donderdag 7 februari 2008

 

Goede gesprekken




Over de eerste tas was ik nog zo verheugd dat ie in een dag af was. De tweede laat toch wat langer op zich wachten. Bovendien hebben we hierover een communicatieprobleem. Nu hebben we dat over wel meer dingen en eigenlijk er is ook wel goed nieuws. Ik hoef me namelijk nergens zorgen over te maken: Waarom duurt het maken van deze tas twee keer zo lang? Geen zorgen, het komt goed. Dat heb ik inmiddels zo vaak gehoord dat ik er helemaal op vertrouw. Beste mensen, alles komt goed, daar kunt u op vertrouwen.

Snel gaat het op het moment dus even niet, voorspelbaar evenmin, maar mooie dingen maken, dat kunnen ze hier wel. Niet alleen de Indiers zelf, maar ook hun spinnen. Prachtige driedimensionale web-bouwwerkjes maken die, vaak hoog in de boom en ze kunnen er ook nog eens prima de weg in vinden, zonder in hun eigen web verstrikt te raken. Geef dat een Nederlandse spin maar eens te doen.

Op het plaatje de straat die voor de werkplaats langs loopt. Het gebouwtje links van het midden is een tempeltje. Het tempeltje is leeg, want gisteren trok er een feestelijke processie langs met toeters en gedans en met een flinke ruimtelijke beeltenis van een zekere godheid op een wagentje. De processie eindigde bij het kanaal alwaar de godheid in het water gemieterd werd. Gelukkig voor de god stroomt er niet zomaar water in dit kanaal. Er is een verbinding met de zwaarvervuilde maar heilige Ganges.

Comments:
Wat een mooi plaatje! Wat me vooral opvalt is hoe kleurig het er daar allemaal uit ziet. Wat is Nederland daar grauw bij. Die vrouw in dat mooie energierijke blauw, en die man op de fiets in dat maniƫristische oranje. En die roze gebouwen en de roze muren in de werkplaats. Krijg bijna zin om hier thuis ook een muur roze te schilderen.
 
Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?