woensdag 20 februari 2008

 

Recht stikken



Ingewijden weten inmiddels dat alle frrry-exemplaren een uniek nummer dragen. Zo ook de tassen die we nu maken.
Ik dacht, laat ik het onder de aandacht brengen van dit idee maar even over een paar dagen verspreiden. Bij een rits kun je tenslotte nog aanwijzen waar het scheef zit, maar bij een verhandeling over nummertjes wordt dat lastiger.
Cruciaal misverstand bleek het onderscheid tussen een type tas en één exemplaar van dat type. Vooral omdat er van ieder type nog maar één exemplaar is, maar ook omdat het woord exemplaar niet echt overkwam.
Toen ik het aan drie mensen afzonderlijk had uitgelegd en die er daarna met elkaar een uitgebreide Bengaalse discussie over aangingen, merkte ik (mijn Bengaals wordt met de dag beter) dat ook deze 'rits' steeds rechter gestikt werd.
Zo zijn zo langzamerhand alle misverstanden weggewerkt. En dat terwijl we nog drie dagen hebben voor ik vertrek!
Op de foto enige collega's. Centraal de mevrouw van de kwaliteitscontrole, die tevens verantwoordelijk is voor het uitzoeken van de koekjes, die ze vervolgens bij mijn thee presenteert.

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?