dinsdag 12 februari 2008

 

Spinnetje



Communicatie. Lastig, maar overkomelijk, zou je zeggen, als de andere partij niet zo goed engels spreekt. Gewoon wat harder je best doen. Maar de neiging die men nu vertoont is om de kwesties eerst maar eens met elkaar te bespreken in plaats van met die jongen die alleen maar zo'n moeilijke buitenlandse taal spreekt.
Dat gaat als volgt. Ik zit in de middelste ruimte, dus als de twee partijen iets met elkaar willen bespreken moeten ze eerst langs mij. En dan weet ik dat het over mijn werk gaat, dus spring ik op. Eerst hoor ik even de doorgaans hevige discussie aan en zie ik aan de gebaren waar het ongeveer over gaat en dan zeg ik, jongens, zal ik ook even mee doen.
Eigenlijk ben ik dus steeds blijer met de privacy-vrije zone die mijn kamer is. Stel je voor dat ik in een uithoek gezeten had; heel rustig, maar dan had ik de rol van spin in het web nooit aan kunnen nemen.
Ondertussen zijn er dus veel misverstanden, maar zolang ik er meer oplos dan er ontstaan komen we wel ergens. En als ik het een beetje welwillend bekijk zitten er in ieder nieuw model dat onder handen genomen wordt, minder fouten. De lijn doortrekkend, kunnen we nog altijd op nul uitkomen aan het eind van mijn verblijf hier.
Vanmiddag werd ik even door de chauffeur meegenomen om de omgeving van de stad te bekijken en we stopten hier en daar voor een kiekje. (zie kiekje) Ik kan er maar niet aan wennen dat ze me hier als een prinsje proberen te behandelen. "Maar, je zegt dus eigenlijk dat als jij dan thuis bent, dat je dan zelf kookt? En rijd je zelf in een auto rond, ik bedoel zeg maar, dat je zelf achter het stuur zit?"

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?